blog-hero.png

Hvorfor Settl er perfekt for små og mellomstore bedrifter

Vi har skreddersydd Settl for det såkalte SMB-markedet, siden det fram til nå faktisk ikke har vært et eneste inkassobyrå som for alvor har satset på denne kundegruppen. Her er hva det innebærer for deg.

Enkelt språk

Jo mindre bedriften din er, jo mindre sannsynlig er det at én av de ansatte er ekspert på inkasso. Når det ikke er tilfelle, kan det være vanskelig å navigere jungelen av ord og uttrykk som en inkassoprosess fører med seg. Visste du for eksempel at en betalingsoppfordring og en betalingspåminnelse er to drastisk forskjellige ting?


Én av våre viktigste retningslinjer hos Settl er å bruke språk som er lett forståelig for alle, og å klart definere uttrykk som ikke er selvforklarende. Vi har også latt standardkontrakten vår gå gjennom mange revisjoner for å gjøre den så klar og tydelig som mulig. Du skal slippe å måtte sitte med en ordbok når alt du ønsker er å få en kunde til å betale pengene du skyldes.


Lett tilgjengelig

En liten bedrift har naturligvis lavere arbeidskapasitet enn et digert selskap på tusenvis av ansatte, særlig når det gjelder spesialfunksjoner som å drive inn inkasso. Det betyr at det er lite fristende å måtte bruke mye tid på å følge opp saker du har bedt et inkassobyrå om å ta seg av for deg. Det var jo derfor du kontaktet dem til å begynne med.


Med Settl har du til enhver tid full oversikt over hva som har blitt gjort for å følge opp kravene dine, gjennom vår enkle nettportal hvor kravene oppdateres fortløpende. Registrering og oppfølging gjøres på minutter. Her kan du også kontakte saksbehandlerne om alt du måtte lure på, enten det gjelder saken eller noe så enkelt som å oppklare et ord eller uttrykk. Du skal få den personlige oppfølgingen du krever, uansett når.


Alt bygget rundt mindre bedrifter

De fleste inkassobyråer i Norge ønsker seg så store kunder som mulig. Det betyr mange saker, og dermed mer penger. Det skyldes ingen ondsinnet agenda fra inkassoselskapene, men når store kunder utgjør kjernevirksomheten er det en lei konsekvens at de små har en tendens til å bli nedprioritert. I verste fall kan det bety årsgebyrer for de små, for å veie opp for at de ikke bringer inn like mye penger gjennom mengden krav.


Vi har fra begynnelsen av strukturert organisasjonen og tjenestene våre rundt de mindre kundene med færre saker. Det er ingen kvantumsrabatt for å ha mange krav å behandle, og vi kommer ikke til å ta opp kampen for å lande de største bedriftene. Samtidig er vi det suverent mest brukervennlige inkassobyrået, uansett størrelse, og det for en lavere pris enn noen av våre konkurrenter.


Vi kan ikke garantere høyere løsningsgrad enn andre inkassobyråer, men vi kan love like gode resultater, for mindre penger. I tillegg lover vi den beste totalopplevelsen for deg som trenger noe litt mindre, litt enklere, og litt mer personlig.

bli bruker

små og mellomstore bedrifter

Forrige innlegg Neste Innlegg
Forrige Neste

Related